17/9-13 - det handlar om att föda barn.

Det är som att allt har runnit av mig, över en natt. All hets, all desperation är som bortblåst. Missförstå mig inte, jag längtar otroligt mycket efter mitt lilla hjärtebarn. Men jag känner inte som jag känt tidigare. Jag har kunnat gråta i timmar utan egentlig anledning, för att jag känt sån uppgivenhet över att förlossningen ännu inte startat. Men inatt hände något, när jag tänker efter så har det väl vart en övergång nu i helgen kanske. Jag känner bara att det är så lugnt, det är som att både kroppen och huvudet är förstått att det är inte en tävlan mot något eller någon, det gäller inte att föda så nära bf som möjligt eller att få ut bebis så tidigt som det går. Det handlar om att sätta ett liv till världen, det handlar om att föda barn, mitt och Petters barn, vår lilla dotter. Och det är som att jag, trots mina ca 72 tunga kilon är mycket lättare nu. Jag kan slappna av och jag kan vila kroppen. Det är idag 18 dagar till den 5e oktober alltså då jag kommer att vara i vecka 42+0. Den dagen jag (om hon inte kommit före) kommer att åka till förlossningen för att sättas igång. Det är 18 fjuttiga dagar, och det är max 18 dagar. Allt innan det är bara en bonus, dom är 18 dagarna kommer vara en fis i rymden om några veckor när jag och Petter sitter med vår älskade lilla dotter i soffan här hemma. 

Jag ska ta till vara på varje minut av tiden jag har kvar på den här graviditeten, jag ska lusläsa min förlossningsbok, jag ska vila massor och jag ska förbereda mig så gott det går inför förlossningen. Och när bebis är redo, då kommer jag också vara 100% redo för att arbeta ut henne. 

Jag kan, och ska få bli mamma. Det är helt fantastiskt och jag ska ta till vara på det så bra det bara går. 





Kommentarer
Sofie

Du skriver så fint fina du
Skönt att du har kommit till ro. Jag önskar att jag också hade gjort det i slutet för det är precis som du skriver: det är ingen tävling mot något eller någon - det är ett barn som ska komma till världen. Nu i efterhand hade jag gärna väntat 14 dagar till på Vincent även om längtan fortfarande var enorm. De små liven är värda att vänta på!

Jag vet att jag hela tiden skriver det men jag känner igen mig i dig så mycket och jag tycker att du är duktig. Jag är nyfiken på vem skuttan är som är en del av dig och Petter :) Kram

2013-09-17 @ 23:06:41
Jessica (jessicavictorias på insta)

Åh så roligt att du öppnat bloggen igen och att du känner så här nu :) ! Tankens kraft är magisk, du behöver krafterna till förlossningen så de är ju toppen! Ta hand om dig ! Kram

2013-09-18 @ 00:41:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0