Dagen då bajsa i lugn och ro blev en lyx

9 dagar gammal och premiärar på bussen. Än så länge går det fint, sussar så sött i vagnen. Vi är påväg till Östhammar, först ska vi till barnläkaren för den andra läkarkontrollen. Sen blir det, förhoppningsvis, frukost på något fik, om dom hunnit öppna..? Sen ska vi skriva på faderskapsbekräftelse. Efter alla "ärenden" är uträttade ska Lykke för första gången få se hur mormor och morfar bor. 

Utöver allt detta så rullar allt på bra med lilla tjejen. Hon är en riktig kräkfia så vi är glada att vi laddat upp med så mycket kläder. Det blir många byten. Hon har kommit igång med amningen superbra, (tror jag, visar sig på vågen idag) men det känns iaf toppen. 
Jag bävar dock inför måndag då Petter börjar jobba. Nu är ju mina chanser till mat, toa och dusch medan Petter har Lykke. Kanske är mycket för att jag är så larvig med henne och har svårt att ens lämna rummet där hon är. Det blir ta träning! Och ska väl gå bra. 

Alla är vi barn i början.





Kommentarer
Sandra

Den första månaden av romeos liv så satt jag fortfarande i morgonrocken när Niklas kom hem från jobbet hahah jag hade bara ammat och bytt blöja under hela dagarna, man är ju
Rädd och orolig i början som föräldrar. Men sen lärde jag mig att ha mat klart i kylskåpet och vattenflaskor på bordet i vardagsrummet och tillslut kom jag ut på promenader :) men så hade jag en otroligt närhetskrävande bebis också med kolik:p

Svar: Ja jag får ta en dag i taget, till slut så hittar man väl kanske någon slags rutin. Blir nog mycket morgonrock för mig med, när kräket är borttvättad från den haha. Hoppas vi ska klara oss från några större magproblem, men sånt där vet man ju aldrig. :/
Annelie

2013-10-02 @ 10:10:07
Leah / hael

Ja gå på toa och duscha utan att ha någon lite prutt som glor på en är ett minne blott, alla fall på dagen ;)

Svar: Haha menar det. Men oh så värt det ;)
Annelie

2013-10-02 @ 17:42:18
URL: http://hael.blogg.se/
Jossan

Har du en mjuklift i hårdliften?
/jossan

2013-10-06 @ 20:53:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0