Otillräcklig

Har ni också dagar då ni känner er otillräckliga? Idag har jag en sån dag.

Det märkliga är, jag känner mig inte otillräcklig som mamma, som flickvän, som sambo, som dotter, som vän.. Nej, det märkliga är att jag känner mig otillräcklig på ett plan jag inte förstå mig på, jag har känslan av otillräcklighet men inte otillräcklig som vad.. 

Det är som att jag själv inte räcker till är mig själv. Hur invecklat får det bli? Jag har inte så höga krav på mig själv, jag ligger nog på en "normal" nivå. Ändå känns det som att jag inte klarar av att vara jag. 

Är det så det är? Att jag har glömt bort, tappat bort mig själv? 

Eller är det bara huvudvärken och hungern som spelar mig ett spratt? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0