Smärta

Dagarna är så långa nu, går bara och väntar på ledigheten. Nätterna börjar bli riktigt jobbiga också, vaknar varje gång jag vänder eller rör på mig av smärtan i höft/rygg/ben, och då är jag såklart också kissnödig. Att vägen från sängen till toan kan vara så lång när det gör ont.. Det som jag tycker är så underligt är att det gör så jävla ont under nätterna men på morgonen är det inte alls samma smärta..?

Imorgon blir det ännu en lång dag då det blir 9 h på jobbet. Men jag ska göra mitt bästa för att orka. Undrar hur mins järnvärden ser ut...

Godnatt från parkvägen



Kommentarer
Petra

Har liksom du ont hela nätterna.
Måste vända mig minst en gång i timmen men oftast flera gånger på en timme.
Inatt var det hemskt.

Vi båda väntar på september men jag dom tidigare varit gravid 3 gånger känner att veckorna på något sätt går för fort.
Vet att det här är sista gången jag är gravid så det känns lite sorgligt, knäppt jag vet. :)

Hoppas du får sova bättre inatt.

// Petra (petrarq på instagram :) )

Svar: Ja det är verkligen hemskt. Vet inte vad jag ska ta mig till.. En kompis tipsade om att ifall det var någon dag då jag verkligen behövde vara utvilad så skulle jag ta två alvedon innan jag gick och la mig. Det hade hennes bm sagt att hon skulle göra. Men det kan man ju inte göra varje kväll..
Ja jag kan tänka mig att det är väldigt annorlunda när man redan vart gravid några gånger. Mina veckor är så långa och allt är ju nytt.. Haha ja men det är klart det är ju väldigt speciellt och en gåva att vara gravid samtidigt.

Ja det hoppas jag med och detsamma till dig! Vilket datum var det du hade?
Annelie

2013-05-29 @ 17:51:57
URL: http://missbeauty.wordpress.com
Petra

:) jag har samma datum som dig, 20 sep.

Jag tar Alvedon och du kan ta det utan fara.
Jag ville inte ta något alls med de andra, var jättenojjig men inte nu. Alvedon tar jag utan dåligt samvete.

Jag kommer inte orka jobba så länge till, är sjukskriven 25% men känner att det inte räcker.
Vill gärna orka med att vara vanlig och njuta av livet också innan mini kommer. Ingen tackar en för att man sliter ut sig.

Förstår att du är ivrig eftersom det är första barnet. :)


Kram på dig

2013-05-29 @ 19:08:35
URL: http://missbeauty.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0