septemberbebisen

Fredag är här, vecka 23 är här. Bebis i magen närmar sig 30 cm och i slutet av denna vecka väger hon över ett halvt  kg. I mina appar står det att jag ska prata med bebisen i magen, känns mycket märkligt att prata med en mage! Inte för att jag gör det så där jätteofta haha...
Det står även om humörsvängningar, jag har tidigare under grav inte alls känt av det, men nu kommer det. Alla motgångar blir katastrof och alla roliga saker blir det bästa som hänt mig! Och jag var en djävul när jag var hungrig redan innan grav, ni kan tänka er mitt humör nu när jag är hungrig. Som tur är så har jag en otrolig man, som tar hand om mig och vänder ut och in på sig själv för att jag ska må bra. Utan honom skulle det vara ett helvete detta, men nu funkar det. och självklart är det inte bara skit, jag älskar ju att var gravid. Det är så mysigt att ligga i soffan och känna hur hon grejar där inne, se hur magen rör sig efter hur hon rör sig, sparkar, vänder och sträcker på sig. Jag känner mer och mer för varje dag och jag ser mer och mer för varje dag. Det är underbart!
Men man kan lungt säga att det knakar i fogarna.. foglossningen är ju ett rent helvete. Det går bra så länge jag inte går mer än tio steg, sitter still mer än fem minuter eller står mer än fem minter... det är svårt att kombinera, man blir ju inte så rolig att gå på stan med direkt! 
 
Idag blir en lugn dag, startade dagen runt åttatiden med frukost med petter innan han gick till jobbet, sen har jag suttit och försökt räkna ut allt inför föräldrarpenningen, helt omöjligt. Hatar alla förberedelser. Ska nog gå ut en sväng, blir väl bara något varv runt kvarteret men det är ju så gött väder och det känns sunkigt att bara sitta inne. Ska nog städa upp lite här, må ju iaf röja efter att ha gått lös på alla mina gamla lönespecar, som nu ligger i olika högar på golvet... 
 
längtar till klockan fem så jag får mysa med älsklingen <3
 


Kommentarer
Theres

Hua för foglossning! Jag fick det från v22 till 27, därefter avtog det tack och lov :) Kunde inte ens vända på mig i sängen när det var som värst, hahaha!! Men det verkar som att du har en lika bra karl som jag,då uunderlättar det en del! ;)

Ja vi bor i Bomhus/Gävle, inte alls långt emellan oss då ju! :'D ♡

2013-05-17 @ 11:08:16
URL: http://thereshanning.bloggplatsen.se
Leah / hael

Hehe ja, det känns lite lustigt att prata med någon som ligger i ens mage som inte ens ser. ;)
KRAM

2013-05-17 @ 13:58:15
URL: http://hael.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0