Humörsvängningar och summering av helgen

Så där, då var vi tillbaka hemma i Alunda efter en helg i bro! Det har vet supermysigt men mitt humör har vart dåligt och jag har vart låg. Men ärlig talar trodde jag att humöret skulle vara väldigt mycket konstigare än vad det faktiskt är, jag tror jag är ungefär som vanligt förutom vissa dippar som jag får ibland så jag bara vill ligga i sängen och gråta. Helt oförklarligt varför så här efteråt men just i stunden så vill man bara gråta floder och sova bort ska dagen. Tur att det inte händer så ofta. Dig är jag på tipp-topphumör i alla fall! Har fått så fantastiska besked om boendet i helgen och alla grannarna i huset är så snälla och hjälpsamma. Den 1a juli tar vi våra pryttlar och bär över dom till den andra lägenheten som finns här på övervåningen i huset. Nu är jag helt sprallig och planerar i huvudet hur vi ska ställa möblerna och vilket rum som ska bli barnrum.

Hur det går med bebis i magen? Ja allt går som det ska tror jag, hon sparkar ofta och hårt, hårdare och hårdare för varje dag. Nu kan jag känna tydligt hur hon rör sig, vänder på sig och gör små gymnastikövingar där inne. Väldigt mysigt! Man ser också när man sitter eller ligger i soffan hur magen guppar. Filmade häromdagen och skickade till mamma och pappa så dom fick se.

Har börjat fundera på det här med föräldrapenningen, hur många dagar i veckan man ska ta och sånt. Känns ju väldigt knepigt allt det här med föräldrarpenningen över huvudtaget. Men det ska väl lösa sig det med.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0