Som ni har väntat va?!

Oj oj, dåligt drag var det här må jag säga! Har haft helg och inte hunnit med eller haft ork till att skriva något. Vad som hänt sen sist, då jag skrev om mina märkliga sd.. Ja i torsdags jobbade jag lite sen hade jag läkartid, där jag fick sjukskrivning. 50% på två veckors prövotid. Så i fredags klev jag upp i ottan och gick till min första arbetsdag på hemtjänsten här i Alunda. I och med halvtidssjukskrivingen jobbade jag 7-10 och sen 13-14 då jag var på delegering. Men som sagt, 7-10, jag fick dubbelt med Matildas svärmor. Det gick bra tror jag, det kändes bra och hoppas att jag gjorde ett gott intryck med. Nu i veckan väntar två kurser, två dagar på Furustugan och sen fredag, nästa fång jag jobbar på hemtjänsten, går jag själv. Så mina tre timmar i fredags hoppas jag fastnade ordentligt! Jag är inte så orolig över vård och omsorgsdelen, den har jag lite i blodet. Det jag är orolig över hur i hela fridens namn jag ska hitta, jag kan ju i stort sett tre gator här i Alunda, och hittar absolut inte i Ekeby eller landet härikring.. Oj oj!

Helgen då, igår åkte jag och Petter in till stan. Gick på stan en sväng innan denzel kom, då gick dom till oconners och drack öl, jag tog några varv i affärerna och sen mötte jag upp nattis. Filade med henne läääänge! Så mysigt att träffa henne, var så länge sen <3

Idag har vi haft lite städ/tvätt/nyttodag. Nu är jag dock så slut, orkar knappt stå upp! Så blir till att kika lite tv och sen somnar jag nog ganska snart här i soffan!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0