Nu är kropp och hjärna trött men oj oj oj va glad jag är över dagens händelser!!!

Idag blev en rätt annorlunda dag. Imorse klockan åtta infann jag mig på olandsskolan för att jobba i förskoleklass tillsammans med en förskollärare, väl där säger hon "vi har flyttat om lite, gå till receptionen så berättar dom var du ska vara". Oh no, vad nu?! Tänkte jag, var ju så rädd först att jag skulle vara ensam i förskoleklassen. Men Petter hade försäkrat mig om att jag inte skulle behöva vara ensam, och att förskoleklass är i princip som att vara med dom äldsta på förskolan. I receptionen säger dom "jaa, du ska få bara "xxxx" idag så du ska vara i 2an" oj oj oj, men inte ensam va tänkte jag..? Fick svar rätt snabbt utan att fråga, och såklart ensam. Gissa om jag blev skitnödig då! Jag är ju van med småttingar som leker runt på golvet, inte stora barn som sitter vid bänkar och har lektion.. Men jag försökte skaka av mig nervositeten. Fick fin hjälp av dom som jobbar i ettan så när jag väl kom igång gick det fint, och nervositeten släppte så fort jag hade öppnat munnen. Och hissa vad? Det var sjukt kul!! Synd att det är sommarlov nu, hade ju gärna vikat mer på skolan, verkligen hur kul som helst! När jag slutade halv två lunkade jag iväg till nästa nervositetsframkallande del för dagen, arbetsintervju på olandsgården (hemtjänst) där var jag i va 1h, och gick sen därifrån med pärmen med information för dom som ska börja jobba där, 4 pass för dubbelgång och 2 kurser inbokade. Börjar på fredag med ett pass plus medicindelegering. SÅ HISKELIGT NÖJD OCH GLAD!

Ikväll firade jag och Petter dagens framgång med piroger, coca cola och choklad! Imorgon är vi båda lediga, vi börjar dagen med ett besök hos barnmorskan för lite provtagning, lyssna på bebis hjärta och förhoppningsvis kan hon känna lite hur bebis ligger och så! Spännande! Efter det blir det till att hänga lite i Gimo för bara några timmar senare är det föräldrargrupp, och det vill man ju inte missa. På onsdag ska vi till förlossningen på studiebesök! Woho!

Puss!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0