26+5 lägesrapport

Sjukskriven 100% pga foglossning, ryggbesvär och sammandragningar.
 
92 dagar kvar till bf.
I vecka 27 är bebisen ca 34 cm lång och väger kring 1kg.
undrar hur lång vår lilla flicka är och hur mycket hon väger. 
 
Vi har även bytt barnmorska och barnmorskemottagning. Från gimo till uppsala, detta kändes bra! Vi har ju inte vart på besök på det nya stället ännu, men vi har fått en tid i mitten av juli. Vi kommer att gå ett till i gimo men då hos en annan bm då den vi har är på semester nu. 
 
Sammandragningarna fortsätter, dom kommer och går och dom känns ordentligt. Det drar i fogarna och ryggen känns.. svullen på något märkligt sätt. Förutom ett ärende nu på morgonen har jag bara legat i soffan och vilat. Är förbaskat trött och hängig. Borde gå ut och få lite frisk luft, få lite energi. Men det gör för ont idag. 
 
Snart kommer i alla fall P hem och då blir jag ju alltid lite piggare. Min lycka i livet! 
 
 
och just det, ännu ingenting från fk. Vill ju veta hur mycket jag kommer få i fp, antingen det lägsta eller så får jag baserat på mitt jobb på förskolan. Så det känns rätt viktigt, men ringde idag och skyndade på det lite så förhoppningsvis så beslutar dom snart! 
 


Kommentarer
Leah / hael

Hoppas det blir bättre med sjukskrivningen.

Svar: Tack leah!!
Annelie

2013-06-20 @ 10:07:13
URL: http://hael.blogg.se/
rebbe

Ta hand om dig de la rouge! Skönt att d blev sjukskriven på 100% så du kan vila upp dig ordentligt o slippa tänka på jobb! Puss på dig

2013-06-20 @ 16:30:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0