sjukhus, kurslitteratur och en massa irene huss

skön start på dagen. gick upp kvart i åtta och sprang över till sjukhuset, skulle ta prover. möttes av ett smockfullt vänterum, där alla skulle till labb. men först anmäla sig. Så startade med att sitta i första väntrummet, nummerlapp 14, bara 13 före. efter att jag anmält mig fick jag en ny nummerlapp och fick sitta ner i nästa väntrum. nummer elva... tio före. vanligtvis är jag en mycket tålmodig tjej som inte blir så arg för såna saker, man är ju rätt van vid sånt. (även om jag blivit lite mer av en ragata med åldern, kommer bli en sån där riktig kärring när jag blir gammal) men klockan åtta på morgonen, fastande är det inte kul att heta annelie. Annelie utan mat är ingen kul tjej. Så arg som ett bi över att få sitta och vänta när jag blev tillbedd att gå till labbet 8.00. 
 
Men klockan nio var jag tillbaka hemma och då hade p förberett rostade mackor, musli och kaffe. min prins! Sen har vi matat filmer hela dagen, tog en liten promenad till förskolan, p lämnade lite papper och träffade förskolechefen. Sen ringde dom också från en förskola i gimo, skrev upp p som första vik. Låter lovande! Sen gick vi hem, gjorde lite lunch och fortsatte kolla på film. (en sån dag) sen somnade vi båda, ufon som vi är. vaknade halv sju och tanken var att jag skulle prova sh´bam men eftersom det startade sju och jag inte ätit middag så blev det till att skippa det idag. och kanske var det bra, för halsen krånglar. 
 
ikväll har jag suttit och kollat på kurslitteraturen inför kurserna i höst, och det är en djungel!! Som tur är har jag Ida som är en ängel och hjälper mig otroligt mycket!! Börjar kanske förstå lite grann av virrvarret. Jag fick även ett samtal från en lärarstudent, en general, som hälsade mig välkommen till utbildningen och berättade lite och kollade om jag hade några funderingar inför hösten. Mycket trevligt tycker jag! 
 
Nu är det wallander och fortsatt orientering på studentportalen. Börjar känna mig otroligt sugen inför pluggandet! Det här kommer blir super! 
 


Kommentarer
jennifer.

Det är bara höra av dig om du vill låna nån bok som jag kan tänkas ha! :)

2012-08-13 @ 22:37:23
URL: http://deffenitivt.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0