pärlhörlurar, så gör man!

Idag hämtade jag ut mina pärlor. Satt i ca två timmar med det, mycket pilligt. Men resultatet blev mycket bra! 
för att se hur man gör, scrolla ner!
 
 
 
Du börjar med att klippa upp pärlan.
(ett klipp bara för att öppna upp)
   


Sen trycker man bara på pärlan på sladden, 
men för att förenkla det använde jag mig av en 
pincett, det kan jag varmt rekommendera!
  
 
Jag gjorde många pauser men skulle gissa
att det tog ca 2 timmar med allt inräknat.
Jag klippte några åt gången och la sedan upp dom i
den ordning jag ville ha dom. Det va effektiv då jag bara
kunde fiska upp pärlorna direkt med pincetten. 
Men prova vad som passar dig bäst! 
och lycka till!
 


Kommentarer
Jeanette

nästa gång du behöver pärlor så har jag massvis minst 4 stora burkar =)

Svar: Åh, att jag inte visste det då! Jag har massor med pärlor över nu dessutom haha. Men nu ser du hur man gör, jättelätt ju! och blir så fint tycker jag. Prova! men det tar tid haha!
Annelie

2012-08-22 @ 21:55:45
URL: http://aurorasmamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0