intervaller!

En motionsrunda avklarad, men idag provade jag ett nytt sätt att ta mig runt. Eftersom det var länge sen jag tränade på riktigt, spelade ishockey, fotboll, innebandy såna saker som ger en ordentlig kondition, så är jag rätt så otränad. Men inte tillräckligt för att nöja mig med att gå. Jag vill helst springa men klarar inte att springa hela tiden, har jag väl egentligen aldrig klarat men inte pga kondition utan vilja. Tycker det är riktigt tråkigt att springa. Men, jag har märkt att nära jag är ute och går vill benen springa, dom nöjer sig inte. Så idag, när jag hade runkeepern igång kom jag på att jag kunde köra fem minutersintervaller, springa fem, gå fem, springa fem osv osv. Så det gjorde jag. Var ute i 30 minuter, så fick ihop sammanlagt 15 min jogging. Och nästa gång kanske kan jag få ihop 20 min?
Det här var i alla fall en lagom träning för mig just nu, och jag hoppas att jag snart ska se resultat i konditionen! För snart drar hockeysäsongen igång igen!  
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0