Äntligen är väntan över!

Det är helt fantastiskt!! 
Idag kom andra antagningsbeskedet, och jaaa, jag kom in! Jag är antagen. Det är en sån otrolig lättnad. Stressen som har legat över både mig o p på grund av att vi båda blir arbetlösa nästa vecka blev i och med det väldigt mycket mildare. 3 september startar skolan och några dagar innan är det nollning, jag är otroligt glad och upprymd, men jag är också väldigt nervös. Nu har jag cirka en månad på mig att inhandla det som skas, och dessutom gå in i något slags skolläge. Full gas, ska se till att de kommande 3.5 åren blir otroligt värda. Så glad att jag kommer utbilda mig och jobba med något som jag trivs så bra med. 
 
Övrigt idag, jobbade några timmar. När jag kom hem hade p gjort lite eftermiddags fika, sen somnade jag en timme. Som vanligt. Vaknade och lagade mat, korvstroganoff och ris blev det. Mycket gott, provade att ha i lite dijonsenap och det blev faktiskt riktigt bra. Trodde jag aldrig. 
 
Nu väntar jag på att p ska duscha så vi kan mysa ner oss i soffan sen. Imorgon jobbar vi båda till fem, sen åker vi in till stan och går på bio. I förra veckan fick vi ett presentkort på sf av en kollega, bara för att p bytte tid med henne en fredag. Hon är bra snäll hon, en av personerna jag kommer sakna mest från stugan! The dark knight rises blir det, har ju hört så mycket bra om den, så det blir nog toppen!
 
Nu ska jag kika lite efter kurslitteratur, höra efter om någon kanske har lite som jag kan köpa begagnat eller låna. Ska dessutom köpa mig en fin ryggsäck till skolan, mycket praktiskt! Funtar på en fjällräven!
 
Ha det super, det ska jag ha!! 
 
 
kan inte sluta upprepa det, jag är antagen!! 
 
 
Trackback

I med och motgång

En historia om att bli mamma och att vara mamma

RSS 2.0